Cineshare maakt gebruik van cookies.
Door gebruik te blijven maken van deze website, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van deze cookies.
Als u de cookies weigert, kan Cineshare mogelijk niet correct werken of zelfs ontoegankelijk zijn.
Lees meer over ons cookiebeleid

Huur audiovisueel
materiaal van collega’s,
veilig én verzekerd!

Word Lid

CineShare is een platform waar professionelen kunnen huren en verhuren van en aan collega’s uit de sector. Elk lid wordt vooraf geverifieerd en alle verhuurde objecten zijn volledig verzekerd.

Piggy

Huur Goedkoper

Huur materiaal van professionals aan een schappelijke prijs. Bij Cineshare betaal je minder, én bouw je aan je netwerk van collega’s uit de sector. Verhuurders worden gescreend, krijgen reviews van collega’s en hebben een publiek profiel.

Controle

Huur Flexibel

Vind de gear die je nodig hebt, dichtbij huis of op locatie. Bij wederzijds akkoord, spreken jullie een tijd en plaats af die voor beiden uitkomt. Een extra voordeel is dat je tips van een collega kan krijgen die het materiaal door en door kent.

Veilig

Huur Veilig en gerust

Het materiaal is altijd verzekerd tijdens de volledige huurperiode. Onze verzekeringspartner, KBC, heeft ons voorzien van de laagste premie op de markt (7,5%), zodat de totale huurprijs laag blijft. Lees hier meer over onze huurvoorwaarden.

FAQ

Is Cineshare gratis?

Inschrijven en je materiaal op Cineshare te huur aanbieden, is en blijft gratis.

Cineshare vraagt pas een bijdrage op het ogenblik dat er effectief een (ver)huur plaatsvindt.

Hoeveel bedraagt de bijdrage voor Cineshare?

Cineshare vraagt een bijdrage voor de ontwikkelings- en werkingskosten van het platform.

Als huurder betaal je 5% werkingskosten bovenop de huurprijs.

De Cineshare bijdrage wordt gebruikt voor de ontwikkelings- en onderhoudskosten van de website. De kosten die gepaard gaan met betalingen op het internet, zitten ook vervat in de bijdrage. Verdere investeringen garanderen de continuïteit, kwaliteit en uitbreiding van onze diensten in de toekomst.

Hoe kan ik de verhuurder contacteren?

Via de website kan je een bericht zenden naar de verhuurder.

Antwoorden komen op je profielpagina en in je e-mail terecht.

Hoe wordt de staffelprijs berekend?

Als huurder krijg je korting bij het huren van langere periodes dan één dag.

Vanaf de tweede dag geldt een korting van huurprijs/dag maal 0,8.

Hoe verloopt de betaling?

Wij maken gebruik van de diensten van Mangopay. Mangopay is een gespecialiseerd betalingssysteem voor deelplatformen. Anders dan betalen via bijvoorbeeld Paypal, hoef je geen speciaal account aan te maken, en betaal je zelf geen aparte (dure) bijdrage op je te betalen bedrag. De kosten voor Mangopay zitten al vervat in de Cineshare bijdrage.

Voor meer info over Mangopay, kijk in de Algemene voorwaarden Mangopay

Wanneer je een aanvraag doet tot huren van jouw materiaal, betaal je met je kredietkaart. De betaling zelf wordt geblokkeerd tot de verhuurder de aanvraag tot huren goedkeurt, binnen maximum 3 dagen. Na die drie dagen of bij weigering door de verhuurder, vervalt de betaling automatisch, en heb je niets betaald. Indien hij wel akkoord gaat met de huur, wordt het huurbedrag, de 7,5 % verzekeringspremie en de 5% Cineshare bijdrage meteen betaald.  

Je betaalt ook de waarborg van 10 % van de waarde van het materiaal, met een maximum van 1000 €. De waarde van het materiaal wordt bepaald door de huurprijs met 100 te vermenigvuldigen.

Na de huurperiode heeft de verhuurder nog 24 uur de tijd om zijn materiaal na te kijken op verborgen gebreken. Na 24 uur wordt dan de waarborg automatisch teruggegeven, en beschouwt de verzekeringsmaatschappij de huuropdracht dan ook als succesvol afgesloten.

Hoe verloopt de facturatie?

Cineshare is enkel toegankelijk voor professionals met geldig BTW nummer.

Als huurder ontvang je 2 facturen wanneer je betaling is afgerond.

Wanneer we die twee facturen optellen, heb je betaald: (excl BTW)
100 %  dagprijs
    5 %  Cineshare bijdrage
 7,5 %  verzekeringspremie

Factuur 1 ontvang je van Cineshare.

Als we uitgaan van een huurprijs/dag van 100 €, en je huurt dit voor 1 dag,

zal de factuur die je ontvangt volgende bedragen bevatten:

                                       BTW
Bijdrage huurder:         5,00 €    1,05 €  (21%)
verzekeringspremie:       7,50 €    0,74 €  (9,9% tax)
bijdrage verhuurder:     15,00 €    3,15 €  (21%)
Totaal excl BTW:         27,50 € 
Totaal BTW:                         4,20 €
Totaal incl BTW:         32,44 € 

De tweede factuur ontvang je van de verhuurder:
85 % van de dagprijs:   85,00 €  
BTW (21%):                   17,85 €
Totaal incl BTW:         102,85 €

Waarborg:

Via de kredietkaart van de huurder wordt een waarborg afgehouden

van 10% van de nieuwwaarde van het materiaal, met een maximum van 1000 €.

Deze waarborg wordt automatisch weer vrijgegeven bij schadevrije afhandeling van de huurperiode, 24 uur na teruggave van de goederen.

Zo heeft de verhuurder nog 24 uur tijd om zijn spullen te controleren op verborgen schade.

Wie kan het materiaal afhalen en leveren?

Zowel de verhuurder, de huurder, zijn werknemers en onderaannemers mogen het materiaal brengen/ophalen. Het materiaal is tijdens het transport in rechte lijn naar en van de afgesproken lokatie ook verzekerd. Het materiaal mag evenwel niet geleverd of opgehaald worden door een koerierdienst of een andere professionele vervoerdienst.

Hoe verloopt de overhandiging van het materiaal?

Je ontmoet elkaar op de afgesproken plaats.

Kies een veilige plaats, bijvoorbeeld bij verhuurder of huurder thuis.

Controleer samen het materiaal. Neem hiervoor je tijd. Zijn de batterijen opgeladen?

Zitten alle kabeltjes en accessoires in de set, die deel uitmaken van de deal?

Heb je de handleiding nodig?

Vraag een stevige koffer of een tas om de spullen te vervoeren.

De ontmoeting is de ideale gelegenheid om tips & tricks te krijgen over het gehuurde materiaal, dat de verhuurder door en door kent.

De verhuurder heeft een contract afgedrukt in tweevoud.

Zichtbare krassen of gebreken die het gebruik van het materiaal niet verhinderen,

kan je op het contract omschrijven.

Onderteken allebei het contract in tweevoud, elke partij krijgt een copie.

Maak duidelijke afspraken over wanneer en waar de spullen teruggegeven zullen worden.

Wat als er toch schade blijkt te zijn aan het materiaal bij afhaling?

Zichtbare krassen of gebreken die het gebruik van het materiaal niet verhinderen,

kan je op het contract omschrijven.

Neem best foto’s van eventuele gebreken voor je het materiaal ontvangt.

Foto’s kan je indien gewenst mailen naar contact@cineshare.be

Onderteken allebei het contract in tweevoud, elke partij krijgt een copie.

Indien de schade van dien aard is dat het de werking van de apparatuur verhindert, weiger dan het materiaal, en contacteer Cineshare via schade@cineshare.be

Of bel naar ons klantennummer vermeld op de website.

Onze klantendienst neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Na de huurperiode

Na de huurperiode controleer je samen het materiaal. Voorzie genoeg tijd hiervoor.

Wees eerlijk tegenover de verhuurder, hij is immers een collega in het vak.

Teken het contract in tweevoud af, elke partij krijgt een copie mee naar huis.

De verhuurder heeft vanaf het einde van de huurperiode nog 24 uur tijd om het materiaal verder na te kijken. Indien er niets wordt gemeld, wordt de huurovereenkomst automatisch succesvol afgesloten na 24 uur. Op dat moment krijg je als huurder automatisch je waarborg terug.

Wat als het materiaal beschadigd is bij teruggave?

Indien er toch schade is aan het toestel, andere dan cosmetische schade,

vermeld je dat op het contract.

Neem foto’s van het beschadigde materiaal, en stuur deze en het contract naar schade@cineshare.be Vermeld best meteen de plaats, en hoe het gebeurd is.

Je wordt automatisch gecontacteerd door onze verzekering, die het nodige zal ondernemen.

Waarom zou ik feedback geven?

Om het vertrouwen tussen leden van het platform te bevorderen, is het aangeraden om positieve of negatieve feedback te geven over de (ver)huurder waarmee je in zee ging. Wie veel positieve commentaar krijgt, zal meer kunnen verhuren of huren. En de rotte appels worden er vanzelf tussenuit gefilterd.

Kan ik feedback over mezelf verwijderen?

Wanneer je van menIng bent dat je oneerlijk bent beoordeeld, kan je ons daarover contacteren op contact@cineshare.be Wij bemiddelen om tot een goede oplossing te komen.

Drones & vehicles, de uitzonderingen

Drones zijn onderhevig aan een specifieke regelgeving.

Drones kunnen via Cineshare enkel verhuurd worden met bijgeleverde diensten van piloot en cameraman. De verhuurder is zelf verantwoordelijk voor het in orde zijn met de wetgeving. De verzekeringspremie die automatisch bij betaling wordt verrekend, storten wij u terug. Voor voertuigen geldt dezelfde regeling.